Rozliczanie z otrzymanej pomocy |
| Drukuj |
|
Skorzystanie z pomocy publicznej to jednocześnie
obowiązek pracodawcy, aby się z niej rozliczyć. Dofinansowanie wynagrodzeń i
składek ZUS rozlicza się na tych samych zasadach i w tych samych terminach.
Najpierw do 20 lutego
przedsiębiorca składa organowi udzielającemu pomocy informację o tym, jaką
wybrał formę rozliczenia: zaliczkowo albo w formie ryczałtu.
Natomiast po zakończeniu roku, do 15
lutego roku następującego po okresie sprawozdawczym, przedsiębiorca rozlicza
się z otrzymanej pomocy. Składa wówczas informacje o wysokości rzeczywistych
podwyższonych kosztów albo oświadczenie o podwyższonych kosztach (gdy wybrał
ryczałt).
Ponadto zakłady pracy chronionej muszą dodatkowo
składać sprawozdania z otrzymanej pomocy publicznej. W tym roku (2006)
termin upływa z końcem lipca.
Źródło: Rzeczpospolita,
26.07.2006 r.
|